Wednesday, July 27, 2011

Mat Rempit -..-

Yeay
Mat Rempit gonna be my legal paper topic. Tajuk ni tajuk ketiga yang gua prepare. First topic gua cakap pasal child labour. Tak pasal pasal kena reject sebab katanya tajuk lama. Tajuk kedua pulak berkisah pada suicide. Haa , ini pon like pending je . What the fishh la. Then pagi semalam mase tengah tengah syok gila googling , keluar lah satu tajuk yg gua rasa sebati je dgn empunya diri . Kehkeh

Semalam
Semalam tajuk kedua gua . Kali ni gua kena teruk dgn kakak korporat itu . Maybe gua tak patut cerita dalam entri ini. Tapi gua nak cerita jugak . Nampak macam gua yg bodoh nak aibkan diri sendiri dgn mencerita but niat gua nak jadikan lesson semata mata . You have the right to think what you like to think . Itu tak mampu gua halang. Pagi semalam gua dapat tittle ' memang kurang hajar '  semasa gua sedang mahu present this topic of suicide . Kakak korporat bagi dekat gua. Haa,  sebab ape weh . Sebabnye gua kasi kertas kecik yang dia rasa tak muat dia nak tulis komen komennya. Mungkin tambah panas baginya bila gua bagi jawapan dengan selamba bodohnya , dengan bantai cakap tulis kat belakang la madam sambil gua berjalan lalu pergi ke depan. Gua tak nampak macam mana kertas kecik yang gua kasi tadi kepada beliau di buang kat lantai. Tapi gua bukan pekak lagi . Gua dengar lah tittle yg kakak korporat bagi kat gua. Kawan gua bagi isyarat suruh gua bagi new paper dekat beliau . Gua ikut saja . Datang dekatnya , gua bagi kertas baru dan kutip dengan hinanya kertas kecik yang sebentar tadi di buang ke lantai. Kau rasa ke apa gua rasa ? Kau duduk tempat gua , baru kau rasa la weh . What the hal lah kan , gua dapat tittle macam tuh . Okay , kurang hajar sangat ke budak gila ni . Pikir sendiri lah weh. Everyone boleh buat silap . Kita manusia biasa jelah , tak mampu lari dari kesilapan . Tapi gua kool . Tade ah nak sedih sedih . Tapi gua sentap . Mak bapak gua pon tak bagi tittle bodoh macam tuh kat gua . Semata mata untuk small kesalahan .

Hari Ini
Gua tak sempat present topic baru kat kelas . Gua decide pergi jumpa kakak korporat itu petang tadi . Nasib gua baik mungkin hari ini . Beliau approve gua punya topik. Tapi don't use word of Mat Rempit , katanya. Tak kesah lah tak guna this word pon . asal gua punya tajuk tak kena reject or pending lagi . Sebelum gua keluar bilik dia , gua pergi salam dan gua say sorry. Truly sorry if I have been rude towards you madam . I don't have intention and I don't mean to do it . Sorryyy Madam. That kakak korporat just smile , sengih sengih.Then she say it's okay .

Kes sentap dengan kakak korporat dah settle . Jangan simpan dalam hati . Tade guna ah if gua buat gila gua . Better mintak maaf . Rendahkan diri sebentar dengan orang yang turunkan ilmu kat kita. Then gua mampu senyum :)

Kes Mat Rempit akan bermula . 
Bikin hotak lagi pening buat outline , cari sources , buat essay , reading analysis la. Sabar jelah . 
Inilah kerja orang yang namanya student -..-


No comments:

Post a Comment