Monday, February 7, 2011

Cikgu Rosniza

Teringat balik zaman form 4 dulu , cikgu Sivik aku masuk kelas pagi itu dan macam biasa , bagi kami  task . 
Dan hari itu , dia suruh kami semua tulis apa yang kitorang akan jadi dan apa yang jadi  untuk tahun tahun akan datang. ( Kalau tak silap aku lah )
Then , aku pun tertulis lah yang aku akan sambung study dalam law dan insyaallah jadi lawyer , akan ada firma sendiri. Siap siap tulis dalam buku , Cikgu itu panggil nama aku dan suruh share apa yang aku tulis itu dengan klasmets aku. Huh.Klaka bila ingat part tuh.
Dan , sekarang sudah dua tahun ke depan dari tahun itu , 2011. Kini , aku bergelar pelajar Asasi Undang Undang semester 2 di UITM Merbok , Kedah . Tak sangka lah aku berjaya sambung study dalam asasi law. 
Dan , bila pikir pikir balik , mampu ke tidak aku teruskan apa yang aku mimpikan selama ini untuk sambung degree law . Macam tak je . Kenapa ye ? Aku tak mampu ke ? Result aku sem lepas dah tunjuk yang aku tak mampu pikul untuk sambung degree in law ke ? Dan , terpikir pikir jugak nak sambung degree apa lepas tamat asasi kalau bukan law ?
Aku dah setting mind yang aku akan dapat kalau dah takdir aku . Dan , aku tak akan dapat kalau dah di takdirkan tak dapat. Tapi , berserah tanpa usaha adalah sia sia . Jadi , aku perlu taburkan usaha aku untuk laksanakan misi aku. Konklusinya , jangan mudah menyerah . Sementara masih ada peluang , go on dan teruskan usaha . Famili alwez bagi support . Dan , support itulah semangat aku. Aja aja fighting !
(Haha,tibe tibe je)

Usaha usaha . Usah malas !

BLS . InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment